Stvari fotografiramo zato, da jih odmislimo. Fotografiram, da lahko zaprem oči.
Parafraza besedila Franza KafkeNenehno povezovanje fotografije z realnostjo vodi ta medij vse bolj v trivialnost, ki ovira svobodo razumevanja podobe. Sčasoma vendarle spoznaš, da fotografija ni odslikava realnosti, da z njo nima skoraj nič. Sprevidiš, da resnico fotografske podobe lahko dojamejo le tisti, ki so sposobni videti tisto za njo. Fotografija je stvaritev avtorja, a je s strani gledalca razumljena popolnoma drugače. To je morda eden od smislov umetnosti. Kje je potem njena resnica? Zato ta moj pobeg od realnega v njegovo preseganje, zato raje umik v abstraktno. Misel, ki jo je izrekel Minor White, da ni važno, kaj fotografiraš, ampak kako, je tudi moj intimni kredo. Z njim beležim svoje misli in, z veliko mero melanholije, iščem sledi svojega izgubljenega časa. Vse to so moje intimne zgodbe in obenem preseganje realnega.
Milan Pajk
Milan Pajk
Rojen 6. decembra 1942 v Ljubljani. Leta 1966 je diplomiral na Fakulteti za gradbeništvo in geodezijo Univerze v Ljubljani.
V sredini sedemdesetih let 20. stoletja se je posvetil fotografiji in leta 1977 postal samostojni umetnik. Leta 1980 je z oblikovalcema Miljenkom Liculom in Rankom Novakom soustanovil studio Znak, ki je postal ena najvidnejših ustvarjalnih skupin na področju vizualnih komunikacij v Sloveniji.
Od leta 1987 do upokojitve je predaval na Akademiji za likovno umetnost Univerze v Ljubljani (ALU), leta 1991 kot izredni profesor. Njegove fotografije so objavljene v številnih tiskanih publikacijah s področja tržnih, kulturnih in drugih komunikacij. Ukvarja se tudi z modno fotografijo in fotografsko kritiko.